Adrian Dąbrowski Adrian Dąbrowski
763
BLOG

Profesor Witold Osiatyński przykład feministy

Adrian Dąbrowski Adrian Dąbrowski Polityka Obserwuj notkę 2

 Profesor Osiatyński pisze

Jestem feministą, ponieważ wiem, iż nierówność i dyskryminacja płci są tak powszechne, że niemal niedostrzegalne.

Jestem feministą, ponieważ wiem, że nawet sam język, jakim posługujemy się do opisu rzeczywistości, dyskryminuje kobiety.
Jestem feministą, ponieważ wiem, że w większości kultur współczesnego świata małżeństwo sprowadza się do tego, iż kobieta wobec wybranego mężczyzny wyrzeka się tych środków ochrony przed przemocą i gwałtem, jakie przysługują jej wobec obcych ludzi.
Jestem feministą, ponieważ chciałbym żyć w świecie bez wojen, a nawet bez wojennych zabawek.
Jestem feministą, ponieważ jestem przeciw wszelkim rodzajom przemocy, w tym także ekonomicznej, toteż uważam, że kobiety powinny mieć równą mężczyznom zapłatę i emeryturę za to, co robią, w tym także za prowadzenie domu i wychowywanie dzieci.
Jestem feministą, ponieważ uważam, że ze względu na swoją naturę biologiczną, kobiety lepiej czują, co ludziom, ziemi i środowisku jest naprawdę potrzebne. Toteż jest mi żal, iż o losach społeczeństw i świata decydują głównie mężczyźni.
Jestem feministą, ponieważ marzy mi się świat ludzi prawdziwie równych, bez względu na płeć, rasę, wyznanie, orientację seksualną lub jakąkolwiek inną przyczynę.
Jestem feministą, ponieważ wiem, że nierówność płci czyni mnie samego gorszym i odziera także mnie z godności. Wierzę zatem, że jeśli będziemy się traktować z równym szacunkiem, to będzie lepiej nie tylko kobietom, ale także mężczyznom.Jestem feministą, ponieważ z własnego doświadczenia wiem, jak trudno mężczyznom zrozumieć potrzeby kobiet. Wiem także, iż spostrzeżenie nierówności i dyskryminacji płci wymaga zmiany samego siebie, a do tego zazwyczaj nie wystarczą jedynie fakty, lecz potrzebny jest głośny krzyk i protest, który zazwyczaj wydaje się radykalny tym, którzy nie zdają sobie sprawy z własnych uprzedzeń.
 
W 2009 roku manifest popierający feministki podpisali min.
 
1. prof. Wiktor Osiatyński, prawnik konstytucjonalista (bez wiedzy i mądrości mojej żony nigdy nie uświadomiłbym sobie jasno tego, dlaczego jestem feministą)
2. prof. Zbigniew Mikołejko, historyk filozofii i religii, eseista
3. Janusz Rudnicki, pisarz
4. Tomasz Cyz, muzykolog, eseista
5. Stanisław Obirek, polonista
6. Piotr Gruszczyński, teatrolog
7. Grzegorz Gauden, dyrektor Instytutu Książki
8. Tomasz Piątek, pisarz
9. Remigiusz Grzela, dramaturg, dziennikarz
10. prof. Mirosław Kofta, psycholog
11. prof. Przemysław Czapliński, polonista
12. Andrzej Bart, pisarz
13. Robert Kowalski, producent tv
14. Mirosław Bałka, artysta
15. Andrzej B. Krajewski
16. prof. Sławomir Magala
17. dr Piotr Mierzewski
18. Marcin Giżycki, filmoznawca
19. Sergiusz Kowalski, socjolog
20. prof. Roman Wieruszewski, prawnik
21. Leopold Unger, dziennikarz
22. prof. Andrzej Turowski, historyk sztuki
23. Wojciech Jagielski, reporter (zgadza się z treścią manifestu, choć nie uważa się za feministę)
24. Rafał Skąpski, prawnik, wydawca
25. prof. Jerzy Krzyżanowski, dr hab. inż., em. pracownik naukowy i wieloletni dyrektor Instytutu Maszyn Przepływowych PAN w Gdańsku (Mój feminizm wyrósł na przyjaźni, miłości i wspólnym życiu z Olgą z d. Krzyżanowską, moją wspaniałą żoną, matką naszego dziecka, przyjaznym ludziom lekarzem, politykiem, posłem na Sejm, wicemarszałkiem Sejmu i senatorem, kobietą, która, wierzę w to mocno, pokazała mnie i społeczeństwu, że "kobieta potrafi".)
26. Janusz L. Wiśniewski, pisarz
27. Jacek Kochanowski, socjolog, teoretyk queer
28. dr Adam Lisowski, polityk społeczny
29. Jan Gondowicz, pisarz
30. Wojciech Kuhn, wydawca
31. Maciej Nowak, dyrektor Instytutu Teatralnego
32. Jakub Janiszewski, dziennikarz Radia TOK FM
33. Roman Kurkiewicz, dziennikarz
34. Paweł Goźliński, redaktor, wykładowca
35. Adam Leszczyński, dziennikarz, historyk
36. Krzysztof Smiszek, prawnik, Polskie Stowarzyszenie Prawa Antydyskryminacyjnego
37. Mariusz Kurc, redaktor naczelny Repliki, członek zarządu Kampanii Przeciw Homofobii
38. Edwin Bendyk, dziennikarz
39. Bernard Osser, dziennikarz
40. Tomasz Białkowski, pisarz
41. prof. dr hab. UJ Dariusz Kosiński, badacz przedstawień
42. Mariusz Sieniewicz, pisarz
43. Wojciech Kożuchowski, menadżer
45. Piotr Pietucha, psychoterapeuta
46. Jarosław Błahy, polonista, pisarz
47. Robert Kozłowski, informatyk, Konstantynów Łódzki
48. Maurycy Kulak, menadżer
49. Adam Czajkowski
50. Bartłomiej Kozek, sekretarz generalny Zielonych 2004 i przewodniczący koła warszawskiego partii
51. prof. Tadeusz Lubelski, filmoznawca
52. Bogusław Deptuła, historyk sztuki
53. Andrzej Ruszczewski, student
54. Arkadiusz Buczek
55. Dariusz Szwed, przewodniczący partii Zieloni 2004 (parytetowo z przewodniczącą Agnieszką Grzybek) 
56. dr inż. Marek Lewandowski, (dr inż. prodziekan Wydziału Menedżerskiego w Wyższej Szkole Menedżerskiej), wychowany przez wspaniałą kobietę matkę, której zawdzięczam różnorodne obszary mojego zainteresowania, poziom wiedzy i tolerancji 
57. Laco Adamik, reżyser
58. Marek Jedliński, tłumacz, Łódź
59. Grzegorz Sowula, dziennikarz
60. Sergio de Arana
61. Sławomir Sierakowski, redaktor naczelny Krytyki Politycznej
62. Maciej Kropiwnicki, filozof, tłumacz, członek zespołu Krytyki Politycznej
63. Juliusz Sałek, operator eksploatacyjny statków morskich.
64. Witold Górka, sekretarz programu TVP Kultura
65. Jerzy Jedlicki, historyk
66. Wojciech Stamm, literat
67. Wojciech Mazowiecki, publicysta
68. Jan Strupczewski, dziennikarz (zgadzam się ze wszystkimi punktami manifestu oprócz tego, że "ze względu na swoją naturę biologiczną, kobiety lepiej czują, co ludziom, ziemi i środowisku jest naprawdę potrzebne. Natomiast jest mi żal, iż o losach społeczeństw i świata decydują głównie mężczyźni"). 
69. Stefan Kubów, bibliotekarz
70. Piotr Schramm, wspólnik Kancelarii GESSEL, adwokat
71. Tomasz Drągowski, radca prawny w Kancelarii GESSEL
72. Ryszard Skrzypiec, socjolog
73. Waldemar Ostrycharczyk, dziennikarz, eseista, Sztockholm
74. Maciej Miłkowski, literat (Kraków)
WIęc jednak nie jesteśmy aż taką mikroskopijną i mało znaczącą  mniejszością.
 

Po prostu feminista oraz pacyfista lewicowiec, anarchosyndykalista rewizjonista, mizoginizm jest moim genetycznym wrogiem. Od niedawna prowadzę bloga http://lewyfeminista.blogspot.com/ Adrian Dąbrowski Adrian Dąbrowski lubi Feminism Mimo wszystko patriota tak jak większość racjonalistów http://www.racjonalista.pl/index.php/s,8 SONDA Czy popierasz postulat odebrania prawa wyborczego każdemu urzędnikowi państwowemu? TAK NIE Zobacz wyniki

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka